Klantigt Jämtin

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/oppning-for-helgdagen-eid_6131427.svd

En artikel om Carin Jämtins 1 Maj-tal där hon öppnar för en muslimsk röd dag i almenackan. Hon fyller dessutom på med att det nog blir svårt att införa en extra helgdag, vilket skulle betyda att en av våra traditionella högtider skulle få stryka på foten.

 

Detta kan vara ett av de mer klantiga uttalandena av en S-profil sedan Nuders "köttberg". De dryga sex procenten öppet rasistiska människorna i Sverige i dag räcker gott och väl i mina ögon. Ett sådant utspel tror jag skulle kunna få den lilla smygrasisten ute i stugorna att vilja göra sig hörd. Även om Sverige är ett homogent land tror jag inte att allmänhetens uppfattning om muslimska högtider i almenackan är lika tolerant.

 

Jag tror Jämtin är ute på halt vatten i denna fråga.. eller djup is.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0