Mera sd

Den gode Björn Lindgren skrev för några dagar sedan en debattartikel på svd. Artikeln handlade blan annat om hur Kent Ekeroth (SD) vill göra sig av med tiggarna likt skräpet på gator och torg. Björn visar i artikeln hur vrickad människosyn sd har.(http://www.svd.se/opinion/sortera-sopor-inte-manniskor_6112345.svd)

 

När jag läst artikeln fick jag för mig att kolla upp den här Ekeroth. En googling ledde självklart in på Ekeroths Twitter som var något av det mest intressanta jag läst på länge. (http://twitter.com/#!/kentekeroth)

 

Min fråga är: Hur orkar dem hålla på?

Hur orkar man försöka försvara sina åsikter och kalla dem ickerasistiska, demokratiska eller ens legitima? Hur orkar man påstå att man har en god kvinnosyn?

 

Vissa personer i sd verkar inte längre bry sig om att vara pk. Man skyltar med rasistiska paroller utan att blinka. Detta är något som Ekeroth är ett bra exempel på.

 

Exempelvis:

-          "Bränderna i Frölunda är pga brist på aktiviteter" sägs det igen. Konstigt att det bara är MENA-folk som känner att mordbrand är lösningen.

Eller:

-          "– Vi välkomnar de skillnader som naturen sett till att män och kvinnor har". Underbart att höra!

 

Det första uttalandet har bara som syfte att ska mer hat, något som sd verkar ha som sin absoluta hjärtefråga. Det andra uttalandet visar bara svart på vitt vilken kvinnosyn dessa människor har. (Uttalandet var en rektion på nedröstandet av att försöka öka jämställdheten i Malmö http://www.sydsvenskan.se/malmo/article1448143/Opposition-till-attack-mot-jamnstaldhetsplan.html)

Den största frågan är väl hur Åkesson ständigt orkar förvara det hans anhängare pysslar med. Han ska i alla fall ha en eloge för stort tålamod.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0